Sales

Licht, camera, business: wanneer je gaat focussen op het realiseren van sales dankzij videomarketing is het belangrijk om te weten hoe we views en likes omzetten in daadwerkelijke inschrijvingen en verkopen.

Logo StickyChapters achtergrond Logo StickyChapters tekst

Als we eerlijk zijn naar elkaar; aan alleen likes en views heb je helemaal niets wanneer je doelstelling ‘sales realiseren’ is. Daarom zijn wij bij iedere samenwerking kritisch op welke type video’s we inzetten als we jouw doelstellingen doornemen. Want wist je dat niet elke type video positief bijdraagt aan omzet realiseren?

Voor ons is videomarketing dan ook een combinatie van organische videocontent, beïnvloedingsstrategieën inzetten en ads om zo een mooie mix in jouw funnel te bouwen.

220000

maandelijkse bezoekers door video’s op Pinterest

Greep uit onze salesvideo's

6 (2) (1)

Dit zijn elementen die zorgen voor een succesvolle video

Wanneer je video’s inzet om jullie sales te vergroten is het belangrijk om de volgende elementen in de gaten te houden om zo het succes van je sales te bewaken:

  • De juiste content hook. Start de video met de sterkste opening, zowel visueel als inhoudelijk? Een zwakke opening is je kijkers naar de concurrent sturen
  • Gebruik de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Onderschat niet wat wederkerigheid en sociale bewijskracht binnen je strategie kan betekenen
  • Laat data slim voor jullie bedrijf werken om zo de best mogelijke positie van de call to action te beslissen
  • Een video duurt niet te lang; wanneer je hem communiceert is vaak te vroeg. Wees daarom kritisch op je klantreis en dus de lengte van je video’s!
  • Maak optimaal gebruik van je budget door de video’s op te delen in kortere fragmenten voor op social media. Winst voor je merkherkenning én budget
Justin Jansen

"Een mooie stijging van het aantal aangevraagde proeflessen"

Sticky Chapters is de expert in video die weten wat de doelgroep van een bedrijf aanspreekt. Zo hielpen ze ons met het moderniseren van onze marketing en het realiseren van zichtbaarheid op TikTok. Van PM'er tot de cameraman op de draaidag en iedereen die tussentijds betrokken is. Allemaal doen ze hun uiterste best om een mooie productie te maken. Dit alles resulteerde in een mooie stijging qua aantal aangevraagde proeflessen!

Marketing strateeg | LesGO Verkeersscholen Justin Jansen