Marketing

Hoe goed je video inhoudelijk ook is, tijdens het publiceren zijn er nog vele fouten te maken die je video views en dus ook omzet kunnen kosten. Doordat we meer dan 300 producties per jaar realiseren, weten wij wat wel én niet werkt voor jullie marketing.

Logo StickyChapters achtergrond Logo StickyChapters tekst

Videomarketing ontwikkelt zich razendsnel. Of het nu de nieuwe social media kanalen zijn die zich oppoppen of de verschillende interfaces waarmee we rekening moeten houden.

Aan de slag met videomarketing is niet eenvoudig een video maken en op ieder platform dat je hebt publiceren. Nee, jij wilt dit spel op een hoger niveau spelen. En dat begint met het in kaart brengen van je doelgroep. Niet iedere video slaat aan bij elke gebruikersgroep die je hebt, dus laten we daar vooral slim mee omgaan om zo een zo groot mogelijke merkherkenning te realiseren.

70992

views tijdens de lancering op TikTok voor LesGO

Een greep uit onze video's

StudioHeartbeat_Sticky_Westreenen_hr-3

Let hierop wanneer je succesvol wilt starten met videomarketing

Wij houden van videomarketing, maar door de jaren heen hebben we geleerd wat goed en wat niét werkt als je aan de slag gaat met marketing. Waar je dan bijvoorbeeld aan moet denken?

  • Maak slim en strategisch gebruik van snippets; korte fragmenten opnieuw gebruiken uit de lange(re) video
  • Besef dat ieder social media platform anders werkt. Een video kan op ieder platform geplaatst worden, maar pas hem wel aan naar het desbetreffende kanaal
  • Onderschat niet de kracht van de thumbnail. Dit kan je views kosten of juist opleveren
  • Werk dankzij videomarketing ook direct aan je SEO en online vindbaarheid. Door video zijn is hier slimme en makkelijke winst in te realiseren
  • Probeer te werken met formats en series. Dit is de eenvoudigste manier om een snelle start te realiseren binnen videomarketing
Matilde Verbeek

"Sticky zet graag die extra stap voor jou als klant"

Sticky Chapters is een fijn en laagdrempelig bureau om mee samen te werken. Denken enorm met je mee en zijn breed gedisciplineerd als het gaat om het uitzetten van campagnes, het onderhouden van sociale media en uiteraard het ontwikkelen van video's die strategisch aanslaan.

Mede-oprichter & Eigenaar | Oma's Brievenbustaart Mathilde Verbeek